Bezig met laden

Een half uurtje op de Wii moet lukken

'Relaxen', had ik deze avond in mijn agenda geschreven. Haha, leuk geprobeerd. Helaas niet gelukt, aangezien ik me vaak niet aan mijn eigen planning hou. Er is altijd meer te doen dan dat er tijd is en dan schiet relaxen er vaak bij in. Voordat ik het wist, was het alweer 21.00 uur eer ik mijn laptop dichtklapte. Op dat moment was mijn eerste neiging om lekker op de bank neer te ploffen. Waarop mijn vriend zei: “Je gaat toch niet op de bank hangen hè, je hebt de hele dag al op je kont gezeten. Straks zijn je billen zo plat als een pannenkoek.”

Wil je echt een slappe vaatdoek zijn?

Oké, aardig was het niet, maar soms is een schop onder je kont zo gek nog niet. Het is gewoon 100% waar, na een dag zitten is je lijf een soort slappe vaatdoek. Met als bonus een paar fijne knopen in je nek of een stijve rug. Als ik veel aan mijn hoofd heb of moe ben, dan helpt het mij niet als ik de rest van de avond alleen maar op de bank ga hangen. Om me vitaler te voelen is minimaal een half uurtje bewegen een betere oplossing.

Persoonlijk ben ik een grote fan van sporten met de Wii. Ik heb diverse workout games en elke keer kijk ik waar ik zin in heb en hoe lang ik ga sporten. Deze keer besluit ik om een half uurtje yoga te doen met 'My Personal Fitnesscoach'. Ik start de game en ik krijg gelijk een passend advies van mijn coach: “In plaats van één keer per week een 'killer workout', kun je beter elke dag iets aan beweging doen. Zo heb je minder kans op blessures en je houdt je stofwisseling actief.”

 

Balans, kracht en lenigheid

Ik stel de workout in op een half uur en ik kies als achtergrond een mooi natuurlandschap. Er klinkt een rustgevend muziekje en mijn fitnesscoach doet de oefeningen voor. Daarbij zegt ze hardop wat ik moet doen. Dat is wel zo handig als ik met mijn hoofd naar beneden hang en niet naar de TV kan kijken. Ze begint met een aantal herhalingen van de 'zonnegroet'. Dit zijn vooroverbuigingen waarbij zowel je rug, benen en armen gestretcht worden.

De eerste keer voel ik gelijk mijn stijve spieren, maar daarna worden ze steeds soepeler. Tijdens de verschillende oefeningen krijg ik van mijn fitnesscoach advies waar ik op moet letten. Diverse onderdelen komen aan de orde: balans, kracht en lenigheid. We eindigen met een ontspanningsoefening, lekker languit liggend op de vloer. Ik volg haar aanwijzingen op en adem langzaam tien keer in en uit.

 

I did great, zegt ze

Zo, dat was toch wel heel lekker. Mijn fitnesscoach neemt afscheid met de woorden: “I hope you’re feeling rejuvenated. Yoga is a great way to relieve stress, center your body and focus your mind. See you tomorrow for your next workout. You did great!”