Bezig met laden

Unicef Kid Power: bewegen voor een betere wereld

Innovatie en technologische ontwikkelingen zijn niet meer weg te denken: telefonie, media, mobiliteit, gezondheid, etc.. Gelukkig beperkt het zich niet tot winst gedreven bedrijven. Ook goede doelen zien mogelijkheden en door innovatie toe te passen om de wereld een stukje beter te maken. Zo komt Unicef (US) nu met het Unicef Kid Power programma.  Waarmee kinderen door het dragen van de Kid Power Band meer bewegen en klein beetje bijdragen aan een betere wereld.
 
UNICEF
Iedereen kent Unicef. Ze helpt kinderen overal bij het overwinnen van armoede, ziekte, geweld en discriminatie. Talloze kinderen worden ingeënt tegen dodelijke ziektes als mazelen en krijgen goede voeding. En dat is nodig, want alle technologie en innovatie ten spijt: de welvaart in de wereld is nog steeds hopeloos ongelijk verdeeld.
 
Honger vs overvloed
Het teveel aan ongezonde voeding en te weinig beweging zorgt voor problemen als obesitas en overgewicht.  Onderzoek toonde aan 1 op de 4 Amerikaanse kinderen traag is, terwijl 1 op de 4 kinderen wereldwijd ondervoed is. Juist deze tegenstelling inspireerde Unicef: het idee voor het Unicef Kid Power programma was geboren!
 
Get active, save lives
‘Save lives’. Dat is wat het programma beloofd. Mooie bijvangst is, dat de kinderen die de Kid Power Band dragen, hiervoor moeten bewegen. Met een kekke fitness wearable worden kinderen – samen met ouders - gestimuleerd verschillende fitness doelen te bereiken om daarmee punten te verdienen. De verdiende punten worden omgezet in donaties. Hiermee kan Unicef voedselpakketten verstrekken aan gezinnen met ernstig ondervoede kinderen in ontwikkelingslanden.
 
De samenwerking is een uitbreiding van de succesvolle pilot-programma in drie Amerikaanse steden. Ongeveer 12.000 studenten in Boston, Dallas en New York samen liepen meer dan 500.000 mijl maart 2015 en maakte hiermee mogelijk dat 188.850 voedselpakketten verstrekt konden worden aan ondervoede kinderen.
 
Technologie voor een betere wereld
Technologie inzetten om niet alleen het leven makkelijker of leuker te maken. Maar tegelijk hiermee goed doen. Dat is toch wel de kracht van de Unicef Power Band. De kosten zijn laag: voor 39,50 (Dollar) hebben ouders een coole gadget die uitdagend is en fun voor kinderen
 
Een aantal Amerikaanse beroemdheden is aangetrokken om ambassadeur te zijn voor UNICEF Kid Power. Waaronder Pink als woordvoerder. UNICEF probeert hiermee zoveel mogelijk mensen te mobiliseren rond het probleem van de honger in de wereld. De doelstelling van Unicef met het Kid Power programma is ambitieus: Ze hoopt met 1 miljoen Amerikaanse kinderen het leven van 1 miljoen kinderen te redden.
 
De fitness band wordt vanaf 29 november 2015 online verkocht en in de winkel vanaf begin 2016.
Wij vragen ons af, of Unicef Nederland dit innovatieve project overneemt. Is Nederland toe aan deze fondsenwervende technologie?
Wij zijn benieuwd en staan in ieder geval klaar, om de Unicef Kids Power in onze winkel op te nemen!