Stijn Oude Vrielink maakt zich druk

#maaktzichdruk: Opleidingsspecialist voor locaties & hotels Stijn Oude Vrielink

Ik wilde reanimeren, maar verloor 18 seconden door commercials van YouTube!

Dit overkwam mij vorige maand toen mijn buurman plotseling een hartstilstand kreeg!

10 seconden later lag hij op de grond en besefte ik me dat hij gereanimeerd moest worden. Maar hoe? De laatste keer was bij een babynoodhulp training voor mijn dochter, dus ik had echt geen idee. Uit reflex pakte ik mijn telefoon, klikte op Youtube en zocht op ‘reanimeren’. Ik klikte direct de bovenste aan en ja hoor: RECLAME! 2 x achter elkaar!

En die 18 seconden waren verdomd lang kan ik je vertellen. 9 minuten later kwam de ambulance en namen het van mij over.

Los van mijn eigen learnings;
1. Een training Eerste Hulp Verlenen, zodat ik de volgende keer weet wat ik moet doen.
2. Ik moedig iedeen aan om zo’n training te doen. (Bij deze😊)

Doe ik bij deze een oproep aan Youtube en Google aub geen commercials te laten draaien op zoekbegrippen gerelateerd aan levensbedreigende situaties. Wellicht zijn zij hier (nog) niet bewust van, maar ik zal vast niet de enige zijn die in zo’n situatie beland.

Iedere seconde telt toch?
Btw mijn buurman heeft het niet overleefd.

#eerstehulp #google #youtube

Bron: LinkedIn post van Stijn Oude Vrielink

Maak jij je ook druk?

Laat je mening horen in de opmerkingen!